Spring naar hoofd-inhoud

Het onderwijs

Op de Irisschool werken we met enthousiaste en bevlogen leerkrachten.
Vanuit de overtuiging dat onderwijs eigentijds, uitdagend en kindgericht moet zijn, werken we met een modern onderwijsconcept.
We maken hierbij gebruik van eigentijdse materialen en systemen die ondersteunend zijn bij het aanbieden van ons onderwijs.

Vanaf schooljaar 2019-2020 bestaat het concept uit werken in units waar verschillende jaargroepen met meerdere leerkrachten samenwerken. We spreken niet meer van klassen of jaargroepen, maar van basisgroepen.
De kinderen werken vanuit een vaste basisgroep zodat veiligheid en geborgenheid gehandhaafd blijft. Daarnaast wordt veel samengewerkt met kinderen uit een andere basisgroep binnen dezelfde unit. Kinderen leren om zelfstandig opdrachten uit te voeren: hetzij alleen of in kleinere groepjes.

Het komt regelmatig voor dat kinderen een andere basisgroep uit een andere unit bezoeken omdat daar op dat moment stof aangeboden wordt die beter aansluit.
Er zijn activiteiten die met de hele unit plaatsvinden en met regelmaat worden er unit overstijgende workshops georganiseerd door de leerkrachten waardoor we nog meer tegemoet kunnen komen aan brede talentontwikkeling.

De manier van werken in de units wordt opgebouwd en uitgebreid in de schoolloopbaan van de kinderen. Op deze manier is bewust een doorgaande lijn gecreĆ«erd voor de kinderen.

We commiteren ons bij alles wat we doen aan onze visie en kernwaarden.

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u een kijkje komen nemen? Neem contact op met de school. U bent van harte welkom.